Gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızın büyük bir çoğunluğunu geçirdiğimiz evlerimiz de değişmeye başladı. Günümüzde yeni yapılan konut projelerinde artıkakıllı ev sistemleritercih edilmeye başlandı. Bu tür projelere en çok ilgi gösteren kesim ise 2000 yılı sonrasında doğan ve Z kuşağı tabir edilen gençler oldu.
Türkiye’de Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) ilginç sonuçlar ortaya koydu. Buna göre 2000 sonrası doğan ve Z kuşağı olarak tabir edilen genç kesimin gayrimenkul tercihi olarak geleneksel olmayan yapılar ön plana çıktı. Tabiri caizse teknolojiye doğan, internet ve cep telefonuyla büyüyen gençlerin ev konusunda ilk tercihleriakıllı evler.
Kayseri’de şimdiye kadar yüzlerce aileyi yaşanabilirkonut projeleriile ev sahibi yapan Kaoğlu Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kavaklıoğlu, Kayseri’de Z kuşağı olarak tabir edilen 2000 sonrası doğan neslin akıllı konutları tercih ettiklerini söyledi. Z kuşağının internet ve cep telefonu ile haşır neşir büyüdüklerinin altını çizen Kavaklıoğlu, 2019 yılı Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre internet kullanım oranının 16-24 yaş grubundaki nüfusta yüzde 92,4 olduğunu hatırlattı.Z kuşağınınçok yenilikçi ve görsel algılarının çok açık olduğunun altını çizen Kavaklıoğlu, “Bu nesil satılık konut ararken gayrimenkulleri sadece fiyat olarak değil çok yönlü araştırıyorlar. Bu nesil akıllı ve fonksiyonel evlere meraklılar ve aynı zamanda çok hızlı bir şekilde yaşam alanlarını değiştirebiliyorlar. Ayrıca yapıların çevreye ve doğaya duyarlı olmaları hususunda da hassaslar. Kayseri’de deZ kuşağının konut tercihiakıllı ev sistemlerinin kullanıldığı, satışa hazır, her geçen gün değer kazanan konut projeleri olmaya başladı. Kaoğlu Yapı olarak Erkilet, Kocasinan ve Yakut Mahallesi’ndesatılık 3+1 ve 4+1lüks konut projelerimizin yanında, Kayseri’nin gözde ve kazançlı yatırım bölgelerinde Z kuşağının taleplerini de göz önünde bulundurarak onların isteğine uygun akıllı konut projelerini planlamaktayız.” dedi.
Z kuşağının sosyalleşme ve iletişim kaynağının internet olduğunun üzerinde duran Kavaklıoğlu, “Z kuşağıhayata yönelik bütün araştırmalarını internette yapıyor. Kampanyalar, indirimler ve fiyat araştırmalarını internete endeksli. Gayrimenkul alımında kuşaklar arasındaki farklılıklar üreticileri ve pazarlama faaliyetlerinde bulunan emlak işletmelerini yeni yöntemlere yöneltiyor. Bu noktada Kaoğlu Yapı olarak biz de Kayseri’deki satılık lüks ev,satılık konut projelerinde çağımızın getirdiği şartlarda teknolojik yenilikleri göz önünde bulundurup en doğru hizmeti planlayarak vatandaşlarımızı ev sahibi yapmaktayız.” diye konuştu.